lørdag 28. april 2012

Utstilling



Ivar Bjørdalsbakke Foto presenterer utstillingen: Bergtatt.


Fra 5. mai til september vil min utstilling henge på bakeriet i Lom.


Skulle sommerens tur, eller tilfeldigheten bringe deg til Lom, så oppfordres alle til å ta en stopp og nyte godt bakverk og en god kaffe og ta en titt på mine bilder.


For lenge, lenge siden lå fjellet under en kvelende kappe av is. Istid fulgte istid. Så reiste fjellet seg. Stolte fjellrygger og tinder steg mektig og voldsomt og la breene under seg. Gnurende stein, is og smeltevann slipte, sprengte, grov og bygde gjennom årtusener. Et svimlende fjellrike steg fram, Jotunheimen med sjarm og skjønnhet, vakre linjer og ville vegger. 40 millioner år senere står jeg ydmyk på en av disse fjellryggene som skjærer gjennom bre-isen og omgjør lys, linjer, kontraster og opplevelser til data på et lite minnekort. Data som foreviger små øyeblikk av en uendelig historie. Det er fjell så langt øyet rekker. Tind på tind dekker himmelranden fra øst til vest og fra nord til sør. Fjellheimen stråler foran meg. Jeg føler meg liten, men likevel stor. Liten og ydmyk over å være en ørliten prikk i storheten og uendeligheten. Stor av gleden over å oppleve. Stillheten, skjønnheten, voldsomheten lokker. Jeg må alltid tilbake, til fjellet. Jeg er bergtatt.

5 kommentarer:

  1. Lykke til Ivar! Dette er jeg overbevist om at blir bra. Håper du får masse besøk og kanskje solgt et bilde eller to. Mvh A.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med utstilling. Bakeriet i Lom er jo et flott sted å ha en utstilling. Bakevarene der er kjent langt utenfor Loms grenser glemmes ikke så lett for de som har vært der. Jeg er sikker på at fotointeresserte turfolk som kommer innom i sommer vil bli insprert av dine bilder, det har jeg i alle fall selv blitt.. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Det skal jeg prøve å få til! Å nyte gode bilder sammen med det fantastiske bakverket på Bakeriet i Lom må jo være en sikker vinner! Du er utrolig dyktig til å skape en følelse gjennom bildene dine Ivar, artig å følge med!

    SvarSlett
  4. Så bra!
    Jeg tar definitivt turen innom i løpet av utstillingsperioden hvis jeg skal i den retningen.

    Vennlig hilsen
    Geir H. Solevåg

    SvarSlett
  5. Hei Ivar, tilfeldigvis var vi innom bakeriet i Lom etter anbefalinger fra bekjente. Overraskelsen var desto bedre etter at vi fant dine bilder hengende på veggen. Flotte bilder, anbefaler andre til å stikke innom om de er på de kanter.

    Med beste hilsner fra Erlend og Orsi

    SvarSlett